Každá firma, ať už se jedná o malý rodinný podnik či velký nadnárodní koncern, byla založena především za účelem dosahování zisku. Tomu je podřízeno prakticky vše. A není divu, koneckonců tržní prostředí je skutečně tvrdé a boj o zákazníky těžký.
Ti jsou totiž pro zisk firmy klíčoví. Je nutné si udržet ty stávající, přičemž zároveň musíme neustále lákat nové. K tomu nám slouží nejrůznější metody propagace. Z nich je mezi běžnou veřejností zdaleka nejznámější reklama. A není divu, koneckonců se s ní běžný člověk setkává prakticky na každém kroku.
Avšak to, že je nejvíce vidět, neznamená, že je jediná. Velmi často je využívána také optimalizace webových stránek Seolight.cz pro vyhledávače. To neznamená nic jiného, než že se web firmy upraví tak, aby jej po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů tento vyhledávač našel, a její odkaz umístil v seznamu výsledků na jedno z předních míst.
Tím se zvýší návštěvnost onoho webu, a jelikož každý z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem, zvýší se i celkový zisk. Čím více těchto potenciálních zákazníků totiž máme, tím je větší pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí.
Tato úprava webu je pro mnohé firmy klíčová. Proč je ale tak důležitá, že se bez ní některé ani nemohou obejít?
Odpověď je jednoduchá: jak již bylo řečeno, přežít v současném tržním prostředí není lehké. Naprostá většina firem skončí během prvního roku své existence, obvykle proto, že byla převálcována úspěšnější konkurencí a nedokázala vydělat dostatečné množství peněz, aby mohla ve své existenci pokračovat.
Je tedy jasné, že je nutné použít jakýkoliv možný způsob, abychom naši šanci na úspěch zvýšili. A čím nižší jsou náklady na jeho aplikaci, tím lépe. A tento způsob není až tak drahý, ve srovnání například s televizní reklamou, avšak stejně může znamenat rozdíl mezi úspěchem a krachem. Není tedy divu, že jej používají prakticky všichni. Koneckonců, jde zde doslova o přežití.